wtorek, 24 czerwca 2014

Jak baletnica

Migotka od zawsze chodzi na palcach. Znajomi się zachwycają, że to takie urocze, dziewczęce a ja się martwię. Przez te palce Migotka bardzo często się potyka i ma rozwalone kolana. Najgorzej jest gdy ma ubrane sandały, bo ich czubki wchodzą między np. płyty chodnikowe i bam - Migotka leży. Dodatkowo nie podpiera się rękami przy upadku tylko leci na buzię. Pediatra uspokajała mnie, że to minie, ale jakoś nie mija, dlatego wydębiłam skierowanie do poradni rehabilitacyjnej. Odczekaliśmy swoje i dziś byliśmy u bardzo miłej pani doktor. Obejrzała Migotkę i na szczęście okazało się, że nie ma skróconych ścięgien Achillesa, bo tego obawiałam się najbardziej. Kręgosłup prosty, chód oprócz tych nieszczęsnych palców prawidłowy, stopy i kolana nie koślawe. Tak tylko, że to chodzenie na palcach jest spowodowane tym, że Migotka ma zbyt wrażliwe na dotyk stopy i gdy staje to odczuwa tak silny impuls, że to podbija ją na palce. Pani doktor mówiła mi, że już kilkakrotnie spotkała takie dzieciaki ale jest to bardzo rzadkie. Jest szansa, że z wiekiem jej to minie ale u niej dodatkowo jest to nawyk, z którym trzeba walczyć. Dostała skierowanie na wirówkę, ćwiczenia i masaże. Pani doktor pokazała nam jak mamy ćwiczyć w domu, bo teraz najważniejsze jest to, żeby nie dopuścić do skrócenia ścięgien. Mam też cały czas przypominać jej, że ma chodzić prawidłowo, czyli od pięty. Migotka marzy o balecie, ale ponieważ on jeszcze pogłębił by problem, to na razie jest nie wskazany. W sumie to dobre wieści więc trochę się uspokoiłam i bierzemy się do ćwiczeń w domu, bo niestety ale w poradni są strasznie długie terminy na ćwiczenia i musimy poczekać.

7 komentarzy:

  1. A może adidasy świecące na pięcie albo piszczące by zachęciły Migotkę do prawidłowego chodzenia? Moja bratanica też na paluszkach chodziła- było trzeba ją pilnować żeby prawidłowo stawiała stopy. Ćwiczyliśmy z nią w domu, a moja mama wpadła na pomysł z tymi adidasami i był to strzał w dziesiątkę. Jak Sandra szła w tych bucikach, to każdy zachwycał się, że świecą, albo piszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oby ćwiczenia pomogły, z całej siły trzymam kciuki za sukces :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Te długie terminy to jakaś zmora jest. Również trzymam kciuki za powodzenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymam kciuki :** Bardzo, bardzo mocno

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie ćwiczenia na pewno nie zaszkodzą a pewnie pomogą. NAjważniejsze, że obserwjesz córcię i chodzisz do lekarza jak Cię coś niepokoi. A tylu rodziców zaniedbuje takie sprawy.

    OdpowiedzUsuń
  6. 41 year-old Accountant III Boigie Mapston, hailing from Fort Erie enjoys watching movies like "Hamlet, Prince of Denmark" and Electronics. Took a trip to Rock Drawings in Valcamonica and drives a S40. zerknij tutaj

    OdpowiedzUsuń